2010-11-06
 02:16:18

I´m back!

Ni kanske trodde jag var död eller något, men jag lever fortfarande.. trots allt!!
Men jag har mina anledningar.
Det har ju ändå varit höstlov (ja, det är det ju fortfarande) och då drog jag och min kära familj till Sveriges kära huvudstad Stockholm i söndags. Sedan dess har jag inte haft tillgång till någon dator och dessutom har det varit krångel med internetet här hemma så det är först nu som jag kan börja skriva om vad jag faktiskt har sysslat med, varför jag inte bloggade mer mellan fredag och söndag är ett mysterium.. Men nu i alla fall blir det en bloggbomb här, massor av inlägg ska ni få läsa här!! Jag har ju lite att ta igen!

Så.. jag har varit i Stockholm =)
Vi åkte i söndagsmorse och jag fick köra mer än halva sträckan då det mest bara var motorväg men det var jättekul ändå och jag gjorde mina första omkörningar och höll konstant 110 km/h =) Nöjd! Vi bodde i min farmor & farfars lägenhet som alltid, det är helt "awesome"! Vi spenderade sedan hela eftermiddagen och kvällen hos nära släktingar (min pappas kusin, hans fru och deras lilla glädjespridare på 2 år) =)
Började även denna dag känna mig lite dålig, ont i halsen o.s.v.. inte bra, inte bra..

Sen på måndagen vaknar jag upp, är väldigt sjuk. Halsen var värst, så sjuk som jag var då hade jag nog inte varit på lääänge! Hade även kraftig huvudvärk och säkert feber.. men det fanns ingen febertermometer där så det kunde vi inte kolla.. Trots det så hängde jag till slut med på en mässa som vi hade planerat att gå på i Sthlm, envis som jag är så ville jag inte vara hemma och dega i sängen utan jag ville med för familjens skull.. något som jag INTE ångrar idag, för där hände det något jäkligt bra.. men det berättar jag om i ett annat inlägg! Surprise...
Sen var jag typ död när jag kom hem..

När jag vaknade på tisdagen var jag fortfarande lika sjuk, om inte lite mer... Men det hindrade inte mig från att sticka ut på stan och shoppa en heldag, galen jag var alltså. Fattar knappt hur jag orkade.. Men jag köpte lite saker som jag kommer att visa sen =)

På onsdagen var jag lite bättre, halsen var väl lite halvdan men bättre än tidigare i veckan. På förmiddagen så var jag och familjen på Naturhistoriska Riksmuseet för att se en 3D-film på Cosmonova, älskar att se olika filmer där. Var mkt där när jag var liten, jag minns när det var som att man åkte helikopter och jag blev "åksjuk" :P Men vi såg en film om Dinosaurier i alla fall, och då är ju Cosmonova och 3D det bästa sättet att se en sådan film =) Efter det gick jag på stan lite med Hanni och fikade och kikade i affärer, men hittade ingenting.. Vi var också på dansmuseet, själva utställningsavdelningen var stängd så det var väl inget att hurra för men det var kul att titta in där en liten stund i alla fall =) På kvällen bjöd hon mig och familjen på en mysig italiensk resturang, det var mys! Åt den bästa risotton ever!!!

Torsdagen var stressig, jag gick upp tidigt för att jag skulle komma iväg tidigt till "The Studio", skulle bli stylad och sminkad och fotad, bli som en modell för en dag =) Det var lite oplanerat men jag fick en tid bokad kvällen innan vilket var ganska galet eftersom det är väldigt svårt att boka tid och man får oftast vänta länge för att få en bokning.. Men det var i alla fall jättekul, kan visa upp några få bilder sen =)
Sedan var det bråttom bråttom hem för pappa skulle typ hämta bilen på någon Tecnik-firma så pappa och jag sprang typ genom stan och jag tror sedan att jag åt lunch på 5 minuter och packade och sedan åkte vi hem.. Inte roligt att stressa asså...




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: