2010-12-25
 01:29:43

God jul!

Hoppas att alla ni som läser detta har haft en fantastiskt julafton men mycket mat, godis, släkt/familj/vänner och julklappar! Fick jättefina paket från mina fina släktingar!

I år hade vi farmor och farfar och även min lilla kusin hos oss, de hade även med sig sin hund.. för er som inte vet så är jag rätt så hundrädd så jag har varit lite nervös, men de hade typ drogat honom med lugnande tabletter så det var inga problem, han var jättesöt och go! :)

Fick pengar, plattång, hairstyle-set, underkläder, presentkort på bik bok, tidningsprenumerationer, godis, en GG-bok, USB-minne, pjamas och ett skal till min ipod nano :) Och det bästa är att nu har jag fått ihop så mkt pengar så jag har råd att köpa en bärbar dator! Ska passa på nu i mellandagsrean och åka in och hitta en riktigt fin och bra laptop antingen på söndag eller måndag :) Kruxet är bara att jag inte vet om jag vill ha en mini-pc (typ 10,1 tum) eller en vanlig (15,6) :)
Har gjort som en liten lista på för- och nackdelar med båda men jag kan fortfarande inte bestämma mig..

15,6 tummare

Fördelar:

  • Stor skärm, (till film, spel m.m)
  • Oftast störst minne
  • Har skivintag (så man kan spela film och PC-spel)

Nackdelar:

  • Inte lika smidig att ta med sig, tyngre, större...
  • Dyrare än en mini-pc..


Mini PC (ca 10,1 tummare)

Fördelar:

  • Lätt, smidig, söt..
  • Billigare än en vanligt 15,6 tummare..
  • Finns på vissa ställen i fina färger och mönster på locket

Nackdelar:

  • Liten skärm, inte lika bra att titta på film på, på långt håll..
  • Inte lika stort minne...
  • Har inget skivintag, kan därför inte spela DVD-filmer eller PC-spel


Japp, så lite så ser den väl ut, har säkert missat något..
Men nu är veronica trötter så nu ska hon sova, imorgon blir det slappförmiddag och sen mer julmys + firande av min farbrors 41-årsdag hos farmor och farfar hela dagen! :)


(Japp, här kör vi på egentagna bilder.. brist på ork att koppla in kameran..)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: