2010-08-29
 20:26:51

Liseberg!!!!!

Detta blir också ett dagen-efter inlägg, men det är ju bättre sent än aldrig!?

Igår var i alla fall jag och världens bästa Sofia på Liseberg och jag hade inte tråkigt en enda sekund <333
Tog inte med systemkameran dit med tanke på stöldrisken, kameran är inte försäkrad heller så jag var inte så pepp på att ta med den, även fast jag ville, så min lilla digitalkamera hängde med istället men trots det tog jag inte en enda bild, väldigt ledsen, men vi hade så kul så det fanns ingen tid att ta några bilder :D

Men såhär såg gårdagen ut i alla fall:
Mamma skjutsade mig till Mantorp där bussen skulle gå 08.30, tidigt!! Jag och Sofia hade bokat en såndär busstur till Liseberg, då den gick tur&retur och sen ingick entre, 350 gick den turen på, helt värt!
Fick födelsedagspresent när jag sedan träffade sofia, så söt <33

Hade bara tänkt visa vad jag fick :D


Ett ljus med en jättegullig text  :* "Glädjeämnen kommer och går, men vänskap varar för evigt" och på baksidan stod det: Speciell vän! <3


..Och en "I LOVE YOU"-klubba :D


Fick även ett barbie-kinderägg, men det åt jag upp på bussen, haha :D


Ett jättefin kort fick jag också <33

"Din livsglädje lyser och skrattet är nära,
vad mer kan man av en människa begära?

Här får du en dag som är avsedd för dig,
fylld med vänner och fest, glada skratt och ståhej!

Må din dag bli härligt full av sång och glad musik och
vara liksom du min vän, så mysig och unik!"


Man blir ju nästan tårögd :´) Älskar dej Sofia <33

Sen i alla fall så åt vi lite kladdkaka som jag hade gått upp och bakat på morgonen, den blev tyvärr lite för kladdig, men den var god ändå :)

Sen kom vi fram till Liseberg!!

Vi låste in våra grejer i ett skåp och sen sprang vi runt som barn på nytt och körde alla möjliga åkattraktioner och vi åt lunch på Burger King.
Sofia fick med mig i Kanonen 2ggr, fast jag var livrädd och sen åkte vi Balder 2ggr, Hang Hai, Uppswinget, Lisebergsbanan 2ggr, Kållerado, Spin Rock, Flumride och jag åkte också Slänggungan, det är så härligt! Och sist men inte minst så åkte vi något som hette Fisketuren, en barnkarusell som var helt livsfarlig!!! Den åkte runt-runt och sen gick ändå ganska fort och man bara drogs ut mot sidorna, jag blev ihoptryckt och hängde med överkroppen utanför båten och gapskrattade konstant hela rundturen (som aldrig verkade sluta), det var så hemskt men roligt på samma gång, men vi kunde inte förstå att inga alla barn typ flög ut för det gjorde nästan vi!!
Senare köpte vi  i alla fall sockervadd, jag spelade lite strategispel och sen mot slutet vann Sofia en såndär jättestor Toblerone!!! Fatta vad avis jag blev, spelade också lite på lyckohjul men jag vann inget.. :(
Sedan innan bussen sedan gick kl. 21.00 hade vi tänkt att gå ut utanför Liseberg och köpa något lätt på Netto som låg utanför, men då hade de stängt men som tur var fanns det ett thaimat-ställe brevid som vi köpte mat på :)
Sedan satt vi i bussen och åt thaimat och tittade på Forrest Gump innan vi båda somnade :) Mys!

Kom hem igårkväll runt kl 00.30 och var dödstrött men somnade ändå inte förrens vid 1.30 typ :P

Lite egna bilder samt tagna från www.liseberg.se (Eftersom jag inte tog några själv..)


Mitt åkband :D


Det var denna sak vi åkte som var så livsfarlig!! Jag satt ytterst och blev fast klämd mellan Sofia och sätet och hängde över med halvöverkroppen och bara hade lite halvt panik och gapskrattade! haha!


Hemska kanonen som man åkte upp-och-ned i samt en 360 ggr loop!!! Denna tvingade Sofia med mig i, 2 gånger!!!


Uppswinget- Den var också lite läskig iu med att man typ hängde över säkerhetsgrejen i mer än 45 ggr med marken, 30 m upp i luften!!!


EVUS - En vågad ungdomssida!
PUBLICERAT: 2010-08-29, 20:38:52 | URL: http://evus.webblogg.se/

Hej!

Tack för din support.



Mvh EVUS


Suneeta & hunden Chanel
PUBLICERAT: 2010-08-29, 20:44:32 | URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/

Härliga bilder! =)


Marie
PUBLICERAT: 2010-08-29, 21:18:11 | URL: http://marrwie.blogg.se/

Hejan, kolla gärna in min blogg^^


lejla
PUBLICERAT: 2010-08-29, 21:21:28 | URL: http://zlaatanssyster.blogg.se/

sv; hejhej, tack så mkt du med !


Lisette
PUBLICERAT: 2010-08-29, 21:29:32 | URL: http://lisettelisette.blogg.se/

Sv: haha så du såg det ja :D tack för svaret!


PLOGGY
PUBLICERAT: 2010-08-29, 21:34:34 | URL: http://ploggy.blogg.se/

ja eller hur ;) tack så mycket! jag fixar designen nu, nåra förslag ? <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: