2011-02-27
 21:50:38

Köksstök.



Lagade middagen ikväll och gjorde en riktigt god pastasallad med pestodressing! Uppskattades av hela familjen :)Jag hade därför tänkt att dela med mig av receptet, vilket var superlätt att göra :)

Recept:
400 g pasta
200 g champinjoner
1 purjolök
½ salladshuvud,
det ska egentligen vara någon romansalladsort, men jag tog vanlig isbergssallad, det funkade också.
2 dl riven ost, jag körde på Gouda. Men om du har parmesan blir det ännu bättre.

Dressing:
2 dl matyoghurt
1 dl pesto

Jag började med dressingen då jag använde en turkisk matyoghurt som hette typ Meze, från Arla. Sen tog jag i grön pesto och blandade och ställde in i kylskåpet.

Sedan rev jag osten och lade det i en skål. Efter det började jag med salladen, hackade och lade i den behållare som sedan hela pastan kommer att ligga i. Sedan började jag koka pastan, tog Fuccinipasta eller vad det heter. Sånadär skruvar. Medans den kokade började jag att steka champinjonerna, när de nästan var klara tog jag i purjolöken och lät det stekas tillsammans i cirka 2 minuter.

Efter att champinjonerna och purjolöken hällts i behållaren hällde jag av pastavattnet, blandade i lite smör och hällde i pastan tillsammans med allt det andra. För att få pastan lite matigare tillsatte jag lite rökt skinka.

Klart! Väl på tallriken lägger man sedan på pestodressingen (ganska så mkt, annars blir det så torrt) och strör över lite ost. Smaklig måltid! :)

Vill också tillägga det att denna rätt är en bra kaliumkälla då den innehåller ost och yoghurt! Superbra att äta efter träningen! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: